Shiatsumassage

Regelmatig een shiatsumassage nemen helpt bij het opsporen van afwijkingen in het lichaam en voorkomt oververmoeidheid en het optreden van ziekte. In veel oosterse landen is dit heel normaal: je behandelt de oorzaak van de klacht in plaats van het symptoom. Shiatsu is geen vervanger van de reguliere geneeskunde. Overleg je klachten eerst met je huisarts.
shiatsu

Shiatsumassage helpt bij deze klachten

Klachten worden volgens de oude chinezen veroorzaakt door een onbalans in de energieverdeling in lichaam en geest. Typische voorbeelden hiervan zijn burn-out en stress. Deze klachten hebben vaak een geestelijke én een lichamelijke oorzaak. Bij shiatsu wordt naar beide gekeken.

De shiatsutherapeut helpt je bij:

• klachten aan rug, nek, schouders
  • hoofdpijn
  • chronische klachten; door verlichting en steun te geven

Hoe shiatsumassage werkt

Shiatsu kun je zien als een soort gezondheidsbarometer. Elke toepassing van druk met de handen of vingers brengt een diagnose met zich mee. Handen kunnen namelijk het verschil in huidtemperatuur en stijfheid van de spieren signaleren. Bij shiatsumassage kan je hele lichaam gemasseerd worden, beginnend bij de voeten en eindigend bij het hoofd. Is dat te intensief? Dan kun je ook kiezen voor alleen een voetmassage en/of massage van hoofd en handen. Je geeft zelf aan wat je prettig vindt maar het hangt ook af van waar in jouw lichaam de ziekte zit en in welke behandelfase je zit.

Voor een eerste shiatsubehandeling bespreek je met de shiatsutherapeut welke klachten, wensen en verwachtingen je hebt. Op basis daarvan wordt een behandelplan opgesteld. Je krijgt ook uitleg over de behandeling. De massage duurt 30-45 minuten, afhankelijk van hoe je op de behandeling reageert. Ben je niet in staat om naar de praktijk te komen? Heb je een slechte dag? Onze shiatsutherapeut kan de massage ook bij je thuis geven.

Massage bij kanker

Wanneer er kanker bij je wordt geconstateerd, kom je al snel in een medische achtbaan terecht. Vaak is die puur gericht op de ziekte, niet op de mens. Uit onderzoek is gebleken dat mensen met kanker vaak profijt hebben van massage. Het werkt ontspannend en het ondersteunt het herstel van lichaam en geest.

Massage geneest de ziekte niet, maar verbetert de kwaliteit van leven. Het kan symptomen als pijn, misselijkheid, vermoeidheid, slapeloosheid, angst, eenzaamheid, stress en depressie verminderen. Het ontspant, op alle vlakken. “De aanraking met aandacht werkt helend, je voelt je weer mens”. Aldus één van onze cliënten. Massage verbetert ook de conditie van de spieren, voert afvalstoffen af en heft blokkades op. Het kan daarom een goede aanvulling op conditietraining zijn.

Deze massage is niet alleen voor mensen die in behandeling zijn, maar ook voor diegene die de behandeling hebben afgesloten. Massage werkt ontspannend, zowel fysiek als mentaal. Het geeft je een moment van positieve en liefdevolle aandacht voor je lichaam.

shiatsu stiens hallum britsum massage bij kanker

Aanraken met aandacht voor het hele lijf geeft een gevoel van warmte en ik kom daardoor weer in contact met mijn lichaam. Massage geeft een bewustwording van waar de spanning zit.

BL | Positieve vrouw