Oefentherapie Cesar-Mensendieck

Last van rug, nek of schouders? Vaak pijn in je gewrichten? Lopen, bukken, tillen. Je beweegt de hele dag maar misschien niet altijd op de juiste manier. Dit geldt ook voor je lichaamshouding. Bewegen kan ook moeilijk worden door bepaalde afwijkingen of ziekten. Oefentherapie Cesar-Mensendieck kan deze klachten verhelpen, verminderen en voorkomen.

Oefentherapie helpt bij deze klachten

De oefentherapeut Cesar-Mensendieck helpt je om gezond te leren bewegen. Hij houdt hierbij rekening met jouw situatie en je dagelijkse activiteiten. Het doel is verbetering van de klachten, zodat deze op de lange termijn wegblijven.

bakker-trainingen-en-therapie-5De oefentherapeut helpt bij:

• klachten aan bekken,rug, nek, heup, knie-enkel-voet, arm-schouder en/of pols
  • artrose
  • multiple sclerose (MS)
  • hoofdpijn
  • de ziekte van Bechterew
  • houdingsklachten bij pubers
  • stijfheid en klachten door het ouder worden
  • klachten aan bekken en/of rug tijdens de zwangerschap
  • scoliose
  • ademhalingsklachten

Hoe oefentherapie werkt

De oefentherapeut kijkt samen met jou naar je leefstijl, je hele houding en de manier waarop je beweegt. Met op maat gemaakte oefeningen leer je anders en beter bewegen. De behandeling is gericht op genezen en voorkomen van je klachten.

Oefentherapie Cesar-Mensendieck gaat uit van de holistische benadering. De oefentherapeut kijkt niet alleen naar de klacht, maar naar jou en je houding als geheel.