058 257 3410 info@fysiotherapiestiens.nl
  • Passende therapie voor iedere klacht
  • Vraag van de cliënt staat voorop
  • Ieder z'n eigen therapeut
  • Zorg op maat

Praktische informatie

Aanmelden voor therapie

Bij aanmelding vragen we naar je adresgegevens, burgerservicenummer of geboortedatum, verzekering en – indien van toepassing – de verwijsbrief. Neem tijdens je eerste bezoek aan de praktijk een geldig legitimatiebewijs mee.

Geen verwijsbrief nodig

De fysiotherapeut is direct toegankelijk. Je kunt dus zonder verwijzing van een arts bij een fysiotherapeut terecht. Na je aanmelding is er een screening. De fysiotherapeut bespreekt met je of je hier op de goede plek bent en of er gestart kan worden met verder onderzoek en behandeling. Hij kan ook besluiten dat je eerst even naar de huisarts gaat.

Wat je kunt verwachten bij de eerste afspraak

Tijdens de eerste afspraak wordt je klacht of vraag uitgebreid besproken. De therapeut bekijkt of je inderdaad op de juiste plek bent en wat hij voor jou kan betekenen. Na een onderzoek wordt een behandelplan opgesteld. Bekeken wordt of behandeling zinvol is en zo ja, wat dan het doel is en hoeveel behandelingen ongeveer nodig zijn. Je krijgt ook adviezen en we kijken naar wat je zelf kunt doen om je herstel te versnellen. Voor de eerste afspraak reserveren wij dubbele tijd. Zo kunnen we na het onderzoek direct starten met de behandeling.

Jouw privacy en eigendommen

Wij hebben afgesloten behandelruimten voor jouw privacy. De praktijk is niet verantwoordelijk voor jouw eigendommen. Laat dus geen waardevolle spullen achter in onze kleed- en douchegelegenheid.

Persoonlijke hygiëne

Wij verwachten van jou als cliënt dat je je houdt aan onze persoonlijke hygiëneregels. Dat betekent een goede lichaamsverzorging en gepaste kleding en schone sportschoenen (alleen voor binnengebruik) tijdens het gebruik van onze oefenzaal. Binnen onze praktijk mag niet worden gerookt.

Kwaliteit

Onze fysiotherapeuten en manueel therapeuten staan geregistreerd in het centraal kwaliteitsregister van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Wij werken volgens de hoogste professionele kwaliteitsnormen binnen de fysiotherapie. Onze praktijk heeft in 2015 (voor de derde keer) de Plus-audit (www.healthcareauditing.nl) met goed gevolg doorlopen.

Vervanging

De collega’s binnen onze praktijk vervangen elkaar tijdens vakanties en studie- of ziekteverzuim. Zo wordt jouw behandelproces niet verstoord.

Verbeterpunten of ontevreden?

Zie je iets wat beter kan of ben je niet tevreden? Heb je een klacht over (de behandeling van) je fysiotherapeut of één van onze andere personeelsleden? Laat dit ons alsjeblieft zo snel mogelijk weten. Dan gaan we gauw op zoek naar een oplossing. We stellen je openheid zeer op prijs. En je kunt er op rekenen dat jouw opmerkingen serieus worden behandeld (conform de richtlijnen van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie; zie www.fysiotherapie.nl).

Privacyregels

Om je zo goed mogelijk te kunnen behandelen, registreren wij je medische- en administratieve gegevens. Op deze registratie is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van toepassing. Deze wet bevat regels over het doel van de registratie, de aard van de gegevens die worden geregistreerd, het beheer van de gegevens, de personen die toegang hebben tot die gegevens en het inzagerecht van de patiënt. Meer informatie over dit reglement vind je op www.fysiotherapie.nl.

Rechten en plichten

Als patiënt van Bakker Training | Therapie heb je een aantal rechten en plichten. Deze zijn vastgelegd in de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst).

Afmelden of wijzigen afspraak

Je kunt afspraken kosteloos annuleren of wijzigen als dit minimaal 24 uur vóór de geplande afspraak gedaan wordt. Dit kun je per mail of telefonisch doen. Meld of wijzig je de afspraak niet op tijd? Dan moeten wij kosten in rekening brengen. Deze kosten kun je niet declareren bij je zorgverzekering. Bij ziekte of onvoorziene omstandigheden kunnen wij – in overleg – van deze regel afwijken.

Wij verwachten dat je serieus met de afspraken omgaat. Zelf doen wij er namelijk alles aan om jou van dienst te zijn. Dit wordt bemoeilijkt als afspraken niet nagekomen worden. Cliënten die graag sneller geholpen willen worden, worden hier helaas door benadeeld.

Facturering en betaling

De facturering en debiteurenadministratie van onze praktijk wordt verzorgd door Infomedics. Kijk voor meer informatie op www.fysiotherapiestiens.nl/infomedics/