Inloopspreekuur Oncologiefysiotherapie

Geplaatst op

Bakker Training | Therapie organiseert een inloopspreekuur Oncologiefysiotherapie op maandag 31 augustus van 17:15-18:00 uur (Gezondheidscentrum Stiens). Onze oncologie fysiotherapeut Petra Stosz zal op informele wijze vertellen wat wij te bieden hebben op het gebied van Oncologiefysiotherapie.

Door kanker of door de medische behandeling van de ziekte, kun je bewegingsproblemen krijgen. Denk aan pijn, spanningsklachten, stug littekenweefsel, huidveranderingen, stijfheid van gewrichten en spieren, lymfoedeem (vochtophoping), spierzwakte, conditieverlies en vermoeidheid. Hierdoor worden dagelijkse activiteiten als huishouden, fietsen, wandelen en traplopen lastiger. Petra behandelt en coacht patiënten met kanker of die in het verleden kanker hebben gehad en hier nog klachten van ondervinden. Oncologiefysiotherapie is altijd maatwerk.

Ook shiatsutherapeut Marjan Tromp zal aanwezig zijn. Naast shiatsu doet Marjan ook massage bij kanker en is Marjan aangesloten bij ‘Netwerk Massage bij Kanker’. Uit onderzoek is gebleken dat mensen met kanker vaak profijt hebben van massage. Het werkt ontspannend en het ondersteunt het herstel van lichaam en geest. Het kan symptomen als pijn, misselijkheid, vermoeidheid, slapeloosheid, angst, eenzaamheid, stress en depressie verminderen. Het ontspant, op alle vlakken. Of zoals een cliënt aangeeft: “de aanraking met aandacht werkt helend, je voelt je weer mens.”

Bent u onder behandeling voor kanker in het ziekenhuis of heeft u de behandeling net afgerond? Kom dan gerust langs. Kijk eens rond in onze praktijk en maak kennis met Petra en Marjan.

Ook uw partner of mantelzorger is van harte welkom.